Imatge Carregant
1.0 (2024.02.08 10:21h)
Volver

Ús de la seu electrònica

A continuació hi ha una sèrie de respostes a preguntes freqüents que us ajudaran a utilitzar la Seu Electrònica. Si teniu alguna pregunta concreta, us podeu dirigir a l'Autoritat Portuària de Balears mitjançant els canals d'accés disponibles.

  1. Estructura de la Su Electrònica.

    La Seu Electrònica té les següents àrees:

    • Capçalera (1). En aquesta àrea trobareu els logotips, la indicació que es tracta de la Seu Electrònica i la possibilitat de triar l'idioma de navegació. La seu està en castellà i català, que són els idiomes oficials de les Illes Balears. També trobareu en aquesta àrea la ubicació en la qual es troba actualment.

    • Menú de navegació (2). Mitjançant el menú de navegació podreu accedir a tota la informació. Està composta per una pestanya de serveis on trobareu tots els serveis que s'ofereixen a través de la seu, així com la pestanya “Informació” que mostra informació sobre la mateixa seu. Al menú també trobareu el cercador i l'enllaç al mapa de la seu i la pàgina de contactes de l'Autoritat Portuària de Balears.

    • Tràmits destacats (3). En aquesta àrea trobareu un enllaç als tràmits que siguin destacats en cada moment.

    • Cos (4). Al cos de la seu es mostrarà la informació que hagueu seleccionat en cada moment.

    • Bàners (5). En l'àrea de bàners es mostren enllaços a altres seus o webs relacionats amb l'Autoritat Portuària de Balears.

    • Peu de pàgina (6). Al peu de pàgina es mostren enllaços referents a aspectes legals, d'accessibilitat o xarxes socials.
  2. Adaptació a diferents resolucions.

    El disseny de la Seu Electrònica s'adapta a la resolució que té el dispositiu. Per tant, l'estructura de les diferents àrees establerta en el punt anterior pot variar la seva posició. Sempre es mantenen les seccions indicades i el contingut no varia.

  3. ¿A qui va dirigida?

    A totes aquelles persones que vulguin dur a terme gestions amb l'Autoritat Portuària de Balears a través d'Internet.

  4. Què es pot fer a la Seu Electrònica?

    A la Seu Electrònica podeu obtenir informació sobre l'Autoritat Portuària de Balears i fer gestions que fins ara es realitzaven de forma presencial: es pot presentar documentació per Registre, consultar l'estat de les tramitacions o rebre resposta als esmentats tràmits de forma electrònica. També es poden formular queixes o suggeriments en l'apartat corresponent.

  5. Grau de desenvolupament de la Seu Electrònica

    La Seu Electrònica està en evolució contínua. Actualment l'objectiu és oferir informació i els formularis de tots els procediments de l'Autoritat Portuària de Balears (nivell 2 de l'administració electrònica). L'esmentada informació la podreu trobar al menú "Serveis", opció "Catàleg de procediments". En alguns dels procediments es dóna la possibilitat de presentar el tràmit a través del registre electrònic (nivell 3 de l'administració electrònica). Els esmentats tràmits els podreu en trobar al menú "Serveis", opció "Carta de serveis electrònics".

  6. Tenen la mateixa validesa les gestions realitzades a la Seu Electrònica que de forma presencial?

    Sí, tenen exactament la mateixa validesa legal.

  7. ¿ El Registre Electrònic substitueix el Registre General?

    No, el Registre Electrònic és una eina més que les persones poden utilitzar en comptes del Registre General, però no el substitueix ja que es podrà continuar sol·licitant-ho en cas que es necessiti o es vulgui en les oficines de l'Autoritat Portuària de Balears.

  8. Quan puc utilitzar la Seu Electrònica?

    La Seu Electrònica està disponible 24 hores al dia durant els 365 dies a l'any. Tanmateix s'ha de tenir en compte que les tramitacions en dies inhàbils s'entendran com efectuades a efectes legals el primer dia hàbil següent. En l'opció "Dies inhàbils" del menú "Informació" trobareu més detalls.

  9. És segur l'ús de la Seu Electrònica?

    Sí. La comunicació entre el vostre ordinador i la Seu Electrònica de l'Autoritat Portuària de Balears es realitza de forma encriptada mitjançant certificats de confiança. Totes les dades que introduïu viatgen xifrades per Internet i l'Autoritat Portuària de Balears garanteix el compliment de la Llei de protecció de dades ja que es requereix validació prèvia per a l'accés a la zona de tràmits. En l'opció "Validació de certificats" del menú "Informació" trobareu informació sobre com verificar la identitat de la seu.

  10. Quina data i hora es té en compte per al còmput de terminis?

    Per al còmput de terminis en qualsevol tràmit, serà la data i hora oficial de la Seu Electrònica, que es correspon amb la del Reial Observatori de l'Armada de San Fernando, Cadis, la que tindrà validesa legal. A més, a tots els efectes legals, es tindrà en compte l'hora d'acabament del tràmit, és a dir, quan el ciutadà firmi la sol·licitud i/o documents i rebi el justificant corresponent del Registre. És a dir, que un tràmit iniciat a les 23:59 però finalitzat a les 00:01 de l'endemà constarà oficialment com presentat l'endemà a les 00:01. S'ha de tenir en compte també que els tràmits realitzats en dies inhàbils s'entendran efectuats el primer dia hàbil següent. En l'opció "Data i hora oficial" del menú "Informació" podreu consultar l'hora i data.

  11. Què és un certificat electrònic?

    Un certificat electrònic és un document emès i firmat per una autoritat de certificació que identifica una persona (física o jurídica) i la vincula amb un parell de claus. Així, el certificat us permet identificar-vos a Internet i intercanviar informació amb altres persones amb la garantia que només vos i el vostre interlocutor hi podreu accedir.

  12. Com és el procés d'autenticació a la seu electrònica?

    Determinades accions de la seu electrònica com iniciar algun tràmit o entrar a la seva zona personal requereix que l'usuari s'autentiqui a fi de conèixer la seva identitat. Per autenticar-se s'empra el sistema cl@ve.  Podeu trobar tota la informació d'aquest sistema al portal de cl@ve.

  13. Què és la signatura electrònica?

    La signatura electrònica és un conjunt de dades que permeten identificar el signant com si es tractés de la firma manuscrita. La signatura electrònica amb certificat digital que utilitzarà tant el ciutadà com l'Autoritat Portuària de Balears a la seva Seu Electrònica garanteix, a més, la integritat dels documents firmats: el document original firmat no té modificacions posteriors, ja que si aquest fos el cas, la validació de la firma donaria un resultat negatiu i seria rebutjada.

  14. Quins són els certificats admesos en la Seu Electrònica de la Autoridas Portuària de Balears?

    Podeu consultar la llista de certificats admesos en l'opció "Sistemes de signatura electrònica" del menú "Informació".

  15. On puc aconseguir un certificat electrònic?

    El DNI electrònic ja incorpora un certificat electrònic vàlid per a la realització de tramitacions electròniques. També podeu obtenir un certificat en qualsevol de les autoritats certificadores reconegudes per l'Administració General de l'Estat, que pot consultar a la pàgina web del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

  16. Quina configuració ha de tenir el meu ordinador per firmar a la seu electrònica de l'Autoritat Portuària de Balears?

    La configuració necessària depèn del certificat que s'utilitzi. En el cas del DNI electrònic hi ha documentació disponible a la pàgina web del DNI electrònic.

    Per realitzar signatures electròniques a la seu electrònica s'empren diferents sistemes. Trobareu tots els detalls relatius a la firma electrònica a la pàgina sistemes de firma electrònica de la secció informació.

  17. Puc utilitzar diversos certificats?

    Podeu tenir més d'un certificat instal·lat al vostre ordinador i en el moment d'identificar-vos la Seu Electrònica de l'Autoritat Portuària de Balears us preguntarà quin voleu utilitzar. Una vegada identificat amb l'esmentat certificat, les tramitacions s'hauran de fer obligatòriament amb aquestl o bé s'haurà de finalitzar la sessió i iniciar-ne una de nova, si es vol utilitzar un altre certificat.

  18. Com puc validar una signatura electrònica?

    Podeu utilitzar el servei VALIDe per validar-la. Simplement heu d'anar a la web del servei VALIDe, seleccionar l'opció de validació i seleccionar el document a validar.

  19. Quin tipus de documents puc aportar al Registre Electrònic?

    Podeu consultar aquesta informació en l'opció de formats admesos del menú "Informació".

  20. Quins requeriments d'accessibilitat compleix la Seu Electrònica de l'Autoritat Portuària de Balears?

    Podeu consultar aquesta informació en l'opció "Accessibilitat" del peu de pàgina.